Pontról pontra

Címkék: madrid kaja kirándulás santiago

2010.05.26. 14:00

Hát ez gyorsan eltelt.

Csütörtök este vacsi a Tafona nevű étteremben, ahol valamiért soha nincsenek emberek, pedig ár-érték arányban szerintem teljesen jó. 15 euróért ötfogásos menü, elég menő dolgokkal. Még egy bor az Entre-Rúasban, ami egy nagyon cuki hely - egy vállszélességnyi utcában kell bemenni egy apró térre a házak közé, ezen osztozik két étterem.

Pénteken kirándultunk kicsit Santiago környékén a zöldben, piknik, pléden nyúlás. Utána hamar vissza a városba, mert star warsos felvonulás, ami kicsit gagyira sikerült, mintha nem szervezték volna túl az egészet, pl nem volt semmi zene. Állítólag a végén eldudálták még a film főcímzenéjét a katedrális előtti téren, ahol felállt az összes felvonuló, de azt mi már nem vártuk meg. Vacsi a Do Bispóban, aztán még bekukk a Dúasba.

Szombaton gyors túra a piacon, délután pedig irány a strand. Muros felé mentünk, amerre már pár hete voltam, de most egy faluval tovább buszoztunk, San Franciscóig, ahol csudajó tengerpart található. Este visszaséta Murosba egy nagyon lavli úton, még egy gyors polipozás a buszig. Santiban sikerül elcsípni az utolsó időpontot a vacsira éjfél körül, gazpacho és tintahal saját tintájában az egyik szűkutcás étteremben.

Vasárnap ebédre csak egy kis sör mellé járó tapasz buszindulás előtt, így A Coruñában már jó éhesek voltunk. Mivel itt nem lehet csak úgy bármikor beülni kajálni (öt és nyolc között például kb lehetetlen nyitva lévő konyhát találni), kénytelenek voltunk beérni a leggagyibb hellyel a világon, de hát egy kompromisszum még belefér na. A tengerpart klasszikus türkizkék, a város kicsit túl nagy és kicsit nem elég szép, de azért vannak jó helyek. A természeti adottság kárpótol. Utolsó busszal vissza Santiba, késő este vasárnap nehéz jó helyen enni, de megint sikerült a Do Bispóba beülni.

A hétfő hipp-hopp eltelt, későn kelés, bőrgyógyász kihagyva, mert mintha javulna az ujjam, még egy gyors vizit a katedrálisban, és már ülünk is a reptérbuszon. A gépünk bő egy órás késéssel indul sajna, és közben Santiban véget ér a kánikula, jön egy rövid felhőszakadás is, az alicantei gépre szaladnak az utasok az esőben. Nekünk kihúzzák a csövet, de addigra persze el is áll. Szerencsére Madridban még tart a meleg meg a nap, így lehet jól sétálni, elkövetjük az örök hibát, azaz churrost eszünk forrócsokival. Sokat forgolódunk a San Miguel piacon, de végül inkább egy kevésbé puccos kocsma teraszán eszünk. Ekkor már végleg telítődök hússal, az étlapon kb az egyetlen saláta paradicsomsaláta, ami kiérve igazából egy tonhalsaláta egy kevés paradicsommal. De azért jót ettünk megint, véres hurkát, serrano sonkát.

Hostalban alvás, reggel 5:30-kor kelés (jaj), reptéren búcsúka, a 4-es terminál nagyon jól néz ki. Nekem egy órával később megy a gépem, átbuszozok az 1-es terminálra, és 11-re már Santiban is vagyok. A környezettudatos utazó, aki egy estére elrepül Madridba. Na de megérte (:

Szupi volt, na. Már mióta ezt vártam, aztán észre se vettem, olyan gyorsan eltelt. Most pedig növényevő diéta.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.